ورک شاپ مهندسی روشنایی روز 3 شنبه 16 اسفند در سالن بعثت برگزار شد.
ابتدا درباره ی مفاهیم روشنایی صحبت شد که آشنایی با آنها اولین قدم برای طراحی یک سیستم نورپردازی مناسب است که این مفاهیم عبارت است از:
_ نور(light)
_ شارنوری(luminous flux):آهنگ تابش نور از یک منبع نوری
_ شدت نور(luminous intensity):شار نوری عبوری از واحد زاویه ی فضایی
_ درخشندگی(luminance):نسبت شدت نور منبع به مساحت بخش تابنده ی منبع
_ زنندگی نور(glare):درخشندگی بیش از حد یک سطح سبب ایجاد ناراحتی برای چشم و کاهش میزان بینایی آن می شود.
_ شدت روشنایی(illuminance):چگالی سطحی شار نوری تابیده به یک سطح
_ توزیع شدت نور(candlepower distribution)
_ دمای رنگ(correlated color temperature or CCT):دمایی که در آن رنگ تابشگر سیاه کامل مشابه با رنگ منبع نور مورد نظر باشد.
_ ضریب نمود رنگ(color rendering index or CRI): مقایسه رنگ اجسام وقتی که تحت منبع نور مورد نظر قرار دارد و زمانی که تحت منبع نور مبنا قرار می گیرد.
_ آنالیز طیف نور(spectral power distribution)
_ ضریب بازتاب(reflectance): نسبت شار منعکس از یک سطح به شار تابیده به آن
سپس نرم افزار شبیه سازی روشنایی DIALuxبه صورت مقدماتی به دانشجویان آموزش داده شد.
و جلسه با پرسش و پاسخ دانشجویان به پایان رسید.
برای دسترسی به گالری طرح ها روی تصویر زیر کلیک کنید.
در صورت عدم دسترسی به تصاویر، نیاز به نصب Microsoft Silverlight دارید.
ببخشید. اجازه هستش من یه اطلاع رسانی بکنم اینجا؟
بچه های پروژه ۹ امسال ، استاد نمره ها رو گذاشتن رو سایت.
ممنون :) . یه گزارش هم از نمایشگاه ما بذارید اینجا خب . بد بود مگه ؟
موفق باشید