پنجمین گرامیداشت روز جهانی طراحی صنعتی در تبریز






   سایت طراحی صنعتی تبریز به مناسبت روز جهانی طراحی صنعتی WIDD و به منظور گرامیداشت این روز، برنامه ای را با هدف آشنا ساختن جامعه و مردم با حرفه طراحی صنعتی تدارک دید که در روز های 7 و 8 تیرماه 1391 در سطح شهر تبریز برگزار شد.

    این برنامه دنباله ی برنامه ایست که سال گذشته از سوی این سایت برگزار شد و به معرفی این رشته و حرفه به دانشجویان و اساتید تمامی رشته های موجود در دانشگاه هنر اسلامی تبریز پرداخت. این بار جامعه ی مخاطب، گسترده تر و به مردم شهر تبریز گسترش یافت.


   جزییات برنامه:

   تعداد 48 نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته طراحی صنعتی دانشگاه هنر اسلامی تبریز به صورت داوطلبانه به گروه های 3 نفره تقسیم شده و پس از بخش بندی منطقه های مختلف شهر تبریز، گروه ها طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 7 و 8 تیرماه 1391 به مناطق تعیین شده رفته و به اشکال مختلف و بسته به ظرفیت فضا و محیط و با تکیه بر خلاقیت اعضاء، به معرفی این حرفه به مردم پرداختند. گذشته از اینکه هر معرفی شامل یک بروشور کوچک با تعریفی ساده از طراحی صنعتی و پیشکش محصولی(گیره ی بند رخت) به عنوان یادگاری و ماندگاری در ذهن مخاطبان می شد.

   به دست هر یک از اعضاء، دستبندهایی با طرح یکسان و رنگ های متفاوت بسته شده بود تا گویای هویتی یکپارچه برای این حرکت باشد.


   "همه وسایل اطراف ما پیش از تبدیل شدن به محصول قابل ارائه در فروشگاه ها، نیاز به طرح و ایده اولیه دارند.

   طراحی صنعتی حرفه ایست که نیازهای جامعه در تمامی بخش ها را به وسیله طرح های صنعتی به تولیدکنندگان ارائه داده که پس از تولید در قالب محصولات مختلف، در اختیار استفاده کنندگان قرار می گیرند."




   هدف از برگزاری این برنامه، آماده سازی جامعه برای پذیرش محصولاتی است که در طراحی صنعتی آن ها دقت شده و ارزش کاربر به عنوان یک ارزش مهم در نظر گرفته شده است. جایی که تولیدکننده جز از مجرای این حرفه نتواند این تشنگی جامعه را برطرف کند. بالا بردن سطح کیفی نگاه استفاده کنندگان واقعی به محصولات، اصلی ترین هدف این برنامه بوده که شفاف شدن جایگاه طراحی صنعتی در جامعه و صنعت را به دنبال خواهد داشت.





   در آخر، ضمن تشکر از تمامی یاری رسانندگان و مشارکت کنندگان در برنامه امسال، از تمامی اعضای جامعه طراحی صنعتی ایران که مایل به همکاری هستند، درخواست می کنیم در برنامه سال آینده که برنامه ای مشابه اما با بازه ی کشوری و در تعداد شهرهای بیشتری برگزار خواهد شد اعلام آمادگی کنند تا هر چه زودتر به جایگاه مناسب این حرفه دست یابیم.
فراخوان همکاری برای برنامه سال آینده از طریق "سایت طراحی صنعتی تبریز" به آگاهی خواهد رسید.

تصاویر برگزیده
در صورت عدم دسترسی به تصاویر، نیاز به نصب Microsoft Silverlight دارید.

برگزارکننده:
سایت طراحی صنعتی تبریز
مدیر و برنامه ریز: جواد یزدانی
مدیر اجرایی: محمد امیری
مشارکت کنندگان:
آمنه فدایی، مریم بیدی، رضا صفار، حسین پارسی نژاد، مرتضی پور عوض، روح الله خسروجردی، شیوا عصایی، الهام توفیقی، پریسا نقدی، حدیثه ناطقی رستمی، ریحانه مشهدی، محسن تفضلی، آرمین نوری، فاطمه ایرانمنش، حدیث فرهادی، محمد قاسمی، سهند بابالی، ناصر عبدلی، زهره خاقانی، مریم عیوضی، زهرا وفایی، مهلا رییسی، مهسا شیخ الاسلامی، زهرا کریمیان، انسیه خداشناس، بتول غضنفری، مهدی زارع پور، امین رهنمازاده، برنا رویدل، یاشار رنجبر
با تشکر از: حبیب هاشم زاده، حامد پناهی، میلاد زیدآبادی نژاد

تصاویر بیشتر
در صورت عدم دسترسی به تصاویر، نیاز به نصب Microsoft Silverlight دارید.

روز جهانی طراحی صنعتی گرامی باد.
Happy World Industrial Design Day

نظرات 5 + ارسال نظر
Win 15 تیر 1391 ساعت 23:59

عالی بود،خسته نباشین
در سالهای آینده منتظر کارهای بهتری هم هستیم ازتون :)
موفق باشین

مرضیه محیط 14 تیر 1391 ساعت 10:55

سلام.واقعا عالیه.کاری که انجام دادید ستودنی است.به امید روزهای روشن و آفتابی برای جامعه طراحی صنعتی ایران

ریحانه 12 تیر 1391 ساعت 20:14

عالی، واقعا خسته نباشین :)

نصیبه 12 تیر 1391 ساعت 01:39

دمتون گرم :)))
خیلی هم خوب :)

با سلام و خسته نباشید به همه دوستان. حرکت بسیار خوبی رو شروع کردید امیدوارم که بتونه در آینده ادامه دار باشه. برای همگی دوستان آرزوی موفقیت می کنم.

ممنون آقای نکویی عزیز؛
به امید خدا با کمک همدیگه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد